Fridhemsgymnasiet
DATUM: 2012-10-15 | TID: 17:21:00 | KATEGORI: Livet

Tjena mittbena!

Sitter just nu i en enormt obekväm ställning och lyssnar på John Mayer's perfekta stämma.
Ska snart äta supergod middag, kassler och potatisgratäng samt grönsaker med min familj, och lite senare ska jag äntligen få träna fotboll, för större del av min hosta samt förskylning är borta och ikväll är det sista träningen för hösten, för jag ska inte träna futsal i vinter som alla andra, ska istället köra uppbyggnad och styrka själv.
Eftersom när jag spelar inomhus får jag typ benhinneinflammation och smärta i mina knän...så skippar den smärtan denna vinter för att istället förbreda mig redan nu för sommarens möjligheter!
Kan erkänna att igår var jag mer taggad på träning än vad jag är idag men ska ändå dit och köra mitt bästa, för känslan efteråt kommer göra så att det är värt det trots viljan inte är där helt och hållet just nu!

Alltså kan verkligen inte klaga alls på mina skoldagar, dem är verkligen hur chill som helst.
Idag har jag bara haft tre lektioner, svenska,engelska och livsnära samt invigning inför namnbyte på skolan.
Så från och med idag heter det inte Östra Gymnasiet utan Fridhemsgymnasiet, tycker inte det gör så stor skillnad egentligen haha, men om dem vill göra det så varsågod.
Och på alla dagens lektioner fick vi arbeta själva, vilket betyder att vi skulle läsa information eller böcker vilket jag egentligen tycker är otroligt roligt men när det blir för mycket kan man tröttna som jag började göra idag.
Jag tycker att vi faktiskt kan göra något vettigare på lektionerna och läsa hemma istället, för det är ju ändå vårt eget val att gå gymnasiet, då borde dem väl ändå kunna låta det vara vårt problem lite mer?
Det tycker jag iallafall, det är ju faktiskt våran framtid det gäller.
Dem ska ju hjälpa och motivera oss men ibland tycker jag att det kan bli lite väl mycket på helt fel vis faktiskt.
 
Och morgondagen består bara av två lektioner med skön sovmorgon, engelska och svenska, båda i halvklass så lektionerna ligger på max fyrtio minuter var men eftersom jag spelar fotboll med treorna på tisdagarna så måste jag upp vanlig tid och cykla/gå ner till Gammlia för ett pass fotboll innan skolan min börjar, vilket många kan tycka är otroligt drygt men jag tycker faktiskt bara att det är roligt med lite extra träning med lite äldre personer, tjejer som killar. Hjälper ju även dem på SKOL-SM matcher, och sist var vi ju i Lycksele och spelade otroligt bra och vann en välförtjänt 11-0 vinst varav 2 mål av mig. Jag fick spela forward vilket jag bara gjort tjugo minuter en match innan i år, så var otroligt nervös innan matchen för visste inte hur det skulle gå på den positionen haha.
Men som tur kan man väl säga att det gick bra, iallafall större del av matchen.
Men deras nästa fotbollsmatch ska dem spela nästa vecka, och jag är i Barcelona då ska kan inte delta..:(
Men håller tummarna för att det ska gå bra för dem, dem ska möta Minerva.
Hade tänkt ge er ett inlägg om Barcelona och så men det får bli en annan dag...haha! 

Hoppas ni har haft en bra dag, kram x





Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?